Training commerciële binnendienst

Training commerciële binnendienst

Als commerciële binnendienst medewerker ben je de spil tussen klanten, leveranciers en collega’s. Klantgerichtheid, alertheid op kansen en herkennen van verkoopsignalen zijn essentieel. In de praktijkgerichte training Commerciële binnendienst ga je aan de slag met commerciële gesprekstechnieken, commerciële vaardigheden, de verschillende fases in het verkoopproces en de samenwerking tussen binnen- en buitendienst. Hierdoor ontwikkelt je je tot een proactieve en klantgerichte duizendpoot. Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Resultaten

Na de training Commercieel medewerker Binnendienst heeft u een breed inzicht in alle belangrijke aspecten die zich op de werkvloer van de commerciële binnendienst voordoen. Bovendien zijn de commerciële slagkracht, de klantgerichtheid en de alertheid op commerciële kansen sterk toegenomen.

Voor wie

De training Commerciële binnendienst is speciaal ontworpen voor binnendienst medewerkers met commerciële taken en verantwoordelijkheden in hun functieomschrijving, zoals medewerkers verkoop binnendienst. Voor iedereen binnen het bedrijf die (persoonlijk) contacten heeft met klanten is deze commerciële training absoluut een aanrader.

Over de training Commerciële binnendienst

De training Commerciële binnendienst wordt gegeven door praktijkgerichte trainers met uitgebreide kennis en ervaring op commercieel terrein.

Programma

Organisatie en planning

  • Organisatie en bedrijfsprocessen
  • Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
  • Wat zijn onze producten, diensten en service
  • Hoe koopt onze klant
  • Samenwerken met interne en externe klanten
  • Proactief werken en verbetervoorstellen

Klantgerichte en commerciële vaardigheden

  • Het communicatieproces
  • Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Structuur in de telefonische service- en verkoopgesprekken
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
  • Omgaan met verschillend gedrag van klanten
  • Oefenen en rollenspel a.d.h.v. eigen praktijkcases: bijvoorbeeld nabellen van offertes, maken van bezoekafspraken, opvolgen van informatie en mailingen, omgaan met klachten.

Certificaat

Je ontvangt het NSA-certificaat wanneer je de hele training volgt.

Nederlandse Sales Academie 

Deze opleiding wordt verzorgd door onze partner Nederlandse Sales Academie

Nederlandse Sales Academie

 

Waarom IPV?

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches.

Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:

  • Praktische insteek met direct toepasbaar resultaat
  • No-nonsense en to-the-point aanpak
  • Dagelijkse werkpraktijk staat centraal
  • Onze trainers kennen de technische branche uit de beroepspraktijk
  • Onze trainers spreken de taal van de deelnemers
  • Startgarantie voor al onze trainingen

Interesse in deze training?

> Direct inschrijven
> Download PDF
> Optie nemen

Werkwijze

Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je meteen na jouw inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tussentijds en tot twaalf maanden na afloop contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.

Als onderdeel van de training maak je digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft je op eenvoudige wijze inzicht in je eigen gedrag en dat van anderen. Wat het Q4 DISC gedragsprofiel waardevoller maakt dan de gemiddelde gedragstest, is dat het een verschil meet tussen ons natuurlijke en ons aangepaste gedrag. Het is dus niet zomaar een momentopname.

 DISC schema

Locatie
Alphen aan de Rijn
Training code
CBD21-01
Cursusdag(en)
18 februari 2021 , 04 maart 2021
Locatie
Eindhoven
Training code
CBD21-02
Cursusdag(en)
30 maart 2021 , 13 april 2021
Locatie
Amsterdam
Training code
CBD21-03
Cursusdag(en)
11 mei 2021 , 25 mei 2021
Locatie
Zwolle
Training code
CBD21-04
Cursusdag(en)
28 mei 2021 , 11 juni 2021
Locatie
Utrecht
Training code
CBD21-05
Cursusdag(en)
21 juni 2021 , 05 juli 2021
Locatie
Amsterdam
Training code
CBD21-06
Cursusdag(en)
14 oktober 2021 , 28 oktober 2021
Locatie
Zwolle
Training code
CBD21-07
Cursusdag(en)
05 november 2021 , 19 november 2021
Locatie
Utrecht
Training code
CBD21-08
Cursusdag(en)
17 november 2021 , 01 december 2021
Locatie
Eindhoven
Training code
CBD21-09
Cursusdag(en)
03 december 2021 , 17 december 2021

Prijs

€ 790,00

Exclusief:

  • BTW
  • Arrangementskosten van € 55,00 per dag
  • Lesmateriaal van € 75,00

Branchevergoedingen

Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit uw eigen Opleidings- en Ontwikkelfonds. Voor meer informatie over deze vergoedingen klikt u hier.

Reviews

In het kort

Prijs: € 790,00 excl.
Duur: 2 dagen
Locaties: Alphen aan den Rijn, Eindhoven, Amsterdam, Zwolle, Utrecht

Incompany

Deze training biedt IPV ook incompany aan.

Gerelateerde trainingen



Inschrijven Training commerciële binnendienst

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer
Mevrouw
Facturatie gegevens
Opmerkingen & akkoord

Ja, ik ga akkoord met de met de IPV algemene leveringsvoorwaarden.


Ja, ik heb IPV privacy beleid gelezen en ga ermee akkoord.

Na je inschrijving ontvang je van ons een e-mail over jouw deelname aan de training en het verdere verloop. Bel gerust als er nog vragen zijn: 073 8001800.

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij delen jouw gegevens met niemand.



Optie nemen voor Training commerciële binnendienst

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer Mevrouw
Hoe verder

We houden deze optie een week voor je gereserveerd.