Training commerciële binnendienst

Training commerciële binnendienst

Als commerciele binnendienst medewerker ben je de spil tussen klanten, leveranciers en collega’s. Klantgerichtheid, alertheid op kansen en herkennen van verkoopsignalen zijn essentieel. In de praktijkgerichte training Commerciele binnendienst ga je aan de slag met commerciële gesprekstechnieken, commerciële vaardigheden, de verschillende fases in het verkoopproces en de samenwerking tussen binnen- en buitendienst. Hierdoor ontwikkel je je tot een proactieve en klantgerichte duizendpoot. Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Resultaten

Na de training Commercieel medewerker Binnendienst heb je een breed inzicht in alle belangrijke aspecten die zich op de werkvloer van de commerciele binnendienst voordoen. Bovendien zijn de commerciële slagkracht, de klantgerichtheid en de alertheid op commerciele kansen sterk toegenomen.

Voor wie

De training Commerciele binnendienst is speciaal ontworpen voor binnendienst medewerkers met commerciele taken en verantwoordelijkheden in hun functieomschrijving, zoals medewerkers verkoop binnendienst. Voor iedereen binnen het bedrijf die (persoonlijk) contacten heeft met klanten is deze commerciele training absoluut een aanrader.

Over de training Commerciele binnendienst

De training Commerciele binnendienst wordt gegeven door praktijkgerichte trainers met uitgebreide kennis en ervaring op commercieel terrein.

Programma

Organisatie en planning

  • Organisatie en bedrijfsprocessen
  • Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
  • Wat zijn onze producten, diensten en service
  • Hoe koopt onze klant
  • Samenwerken met interne en externe klanten
  • Proactief werken en verbetervoorstellen

Klantgerichte en commerciele vaardigheden

  • Het communicatieproces
  • Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Structuur in de telefonische service- en verkoopgesprekken
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
  • Omgaan met verschillend gedrag van klanten
  • Oefenen en rollenspel a.d.h.v. eigen praktijkcases: bijvoorbeeld nabellen van offertes, maken van bezoekafspraken, opvolgen van informatie en mailingen, omgaan met klachten.

Certificaat

Je ontvangt het NSA-certificaat wanneer je de hele training volgt.

Nederlandse Sales Academie 

Deze opleiding wordt verzorgd door onze partner Nederlandse Sales Academie

Nederlandse Sales Academie

 

Interesse in deze training?

> Direct inschrijven
> Download PDF
> Optie nemen

Werkwijze

Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je meteen na jouw inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tussentijds en tot twaalf maanden na afloop contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.

Als onderdeel van de training maak je digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft je op eenvoudige wijze inzicht in je eigen gedrag en dat van anderen. Wat het Q4 DISC gedragsprofiel waardevoller maakt dan de gemiddelde gedragstest, is dat het een verschil meet tussen ons natuurlijke en ons aangepaste gedrag. Het is dus niet zomaar een momentopname.

 DISC schema

Locatie
Amsterdam
Training code
CBD21-03
Cursusdag(en)
11 mei 2021 , 25 mei 2021
Locatie
Zwolle
Training code
CBD21-04
Cursusdag(en)
28 mei 2021 , 11 juni 2021
Locatie
Utrecht
Training code
CBD21-05
Cursusdag(en)
21 juni 2021 , 05 juli 2021
Locatie
Amsterdam
Training code
CBD21-06
Cursusdag(en)
14 oktober 2021 , 28 oktober 2021
Locatie
Zwolle
Training code
CBD21-07
Cursusdag(en)
05 november 2021 , 19 november 2021
Locatie
Utrecht
Training code
CBD21-08
Cursusdag(en)
17 november 2021 , 01 december 2021

Prijs

€ 790,00

Exclusief:

  • BTW
  • Arrangementskosten van € 55,00 per dag
  • Lesmateriaal van € 75,00

Branchevergoedingen

Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit uw eigen Opleidings- en Ontwikkelfonds. Voor meer informatie over deze vergoedingen klikt u hier.

Reviews

Goede opbouw, fijn dat het ook klassikaal kon. Praktijk werd goed met theorie toegepast en op leuke manier gepresenteerd.
Rob Welles
De training was erg leerzaam en inhoudelijk erg goed. Michel van Vuuren weet waar hij het over heeft en neemt daarin de groep mee.
Barry Grevengoed
De training was een mooie en leerzame bewustwording. De cursusleidster bracht het met veel enthousiasme en positiviteit.
Richard Damen
De uitleg was enthousiast, er werd veel kennis uitgewisseld. De kern was top!
Benjamin van Oenen
De cursus werd duidelijk uitgelegd door de docente Liesbeth Bakker. De cursisten vormden samen een hele leuke groep, waaronder de docente zelf, wat een informele sfeer voortbracht zodat iedereen ongedwongen zijn eigen mening kon geven.
Wilbert ten Hove

In het kort

Prijs: € 790,00 excl.
Duur: 2 dagen
Locaties: Alphen aan den Rijn, Eindhoven, Amsterdam, Zwolle, Utrecht

Gerelateerde trainingen

Inschrijven Training commerciële binnendienst

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer
Mevrouw
Facturatie gegevens
Opmerkingen & akkoord

Ja, ik ga akkoord met de met de IPV algemene leveringsvoorwaarden.


Ja, ik heb IPV privacy beleid gelezen en ga ermee akkoord.

Na je inschrijving ontvang je van ons een e-mail over jouw deelname aan de training en het verdere verloop. Bel gerust als er nog vragen zijn: 073 8001800.

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij delen jouw gegevens met niemand.



Optie nemen voor Training commerciële binnendienst

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer Mevrouw
Hoe verder

We houden deze optie een week voor je gereserveerd.