Inspiratie

Laatste nieuws en informatie van IPV.

Maatwerkafspraken op de werkvloer. Hoe doe je dat?

Maatwerkafspraken op de werkvloer. Hoe doe je dat?

Herken je dat de behoefte aan persoonlijke maatwerk-afspraken in het werk groter en normaler wordt? Met I-deals op de werkvloer maak je een betere aansluiting tussen wat werk biedt en wat de medewerker wenst?

Lees meer
Servicestrategie biedt kansen – als je ze pakt

Servicestrategie biedt kansen – als je ze pakt

Maak kennis met Jan van Veen. Servicestrateeg, adviseur en trainer in de leergang Service Management van IPV. Jan vertelt waarom sommige bedrijven snel innoveren en anderen achterlopen.

Lees meer
Het kan ook anders?

Het kan ook anders?

Over de Belbin methode en benaderingen om teamontwikkeling te stimuleren. Heb jij collega’s waar je eigenlijk niet zo goed mee samenwerkt? Of die je zelfs ronduit irritant vindt?

Lees meer
Sturen op verantwoordelijkheid

Sturen op verantwoordelijkheid

De primaire processen van bedrijven zijn de laatste tientallen jaren ingrijpend veranderd. Bedrijven moeten flexibel, ‘lean’ en ‘agile’ zijn om zich voortdurend aan te passen aan veranderingen.

Lees meer
Samenwerking aanmoedigen

Samenwerking aanmoedigen

Samenwerking en een samenwerkingsattitude zijn steeds belangrijker om de juiste dingen goed voor elkaar te krijgen in het werk. Goede samenwerking is absoluut te ontwikkelen en te beïnvloeden. Dat kan op organisatieniveau en op het uitvoerend niveau.

Lees meer
Maak coaching tot management-routine

Maak coaching tot management-routine

Met coaching als managementstijl kun je vaart houden in de vereiste ontwikkeling in jouw bedrijf. In dit artikel meer over hoe dat uit kan pakken in het veranderingsproces naar een andere manier van werken binnen in de (technische)aannemerij.

Lees meer
De trends in online learning

De trends in online learning

Online leren en online trainingen zullen een grote groei kennen, zo zijn de voorspellingen. Steeds meer organisaties kijken naar hoe online leren kan helpen bij hun groeidoelstellingen. Welke zes trends bepalen online leren?

Lees meer
Servicemanagers en hun uitdaging

Servicemanagers en hun uitdaging

Een van de grootste uitdagingen voor een servicemanager is servicebeleid te vertalen naar de mensen ‘in het veld’. Hoe zorg je ervoor dat de servicetechnicus, die vaak op afstand werkt, snapt en doet wat je voor ogen hebt en de beoogde serviceverlening uitdraagt naar klanten?

Lees meer
Zeker weten: de medewerker heeft de leidinggevende hard nodig

Zeker weten: de medewerker heeft de leidinggevende hard nodig

De medewerker die een training volgt heeft de leidinggevende hard nodig. Dat is de conclusie uit de boeiende IPV expertmeeting.

Lees meer