Training klantgericht telefoneren

Training klantgericht telefoneren

Heb je regelmatig telefonisch contact met (potentiële) klanten of relaties? Dan is een professionele houding van belang. Tijdens een telefoongesprek ben je namelijk hét visitekaartje van jouw bedrijf. Tijdens de training klantgericht telefoneren leer je klantvriendelijk, professioneel en doelgericht telefoneren.

Resultaten

Na het volgen van de training klantgericht telefoneren:

  • Weet je wat er wordt verstaan onder klantgerichtheid, service verlenen en klantvriendelijk telefoneren
  • Ken je de hedendaagse telefoonregels (etiquette) en kun je ze toepassen
  • Ken je de standaardstructuur van een professioneel telefoongesprek en kun je dit toepassen naar de wens van je eigen bedrijf
  • Kun je doelgericht en klantgericht een telefoongesprek voeren
  • Kun je op een plezierige manier verschillende typen klanten professioneel te woord te staan

Voor wie

Deze training is voor iedereen die in zijn/haar functie regelmatig telefonisch contact heeft met (potentiële) klanten en relaties. Denk aan medewerkers van een klantenservice of helpdesk en planners. Je wilt op een plezierige en professionele manier leren omgaan met uiteenlopende telefonische vragen, wensen, eisen en klachten. Het niveau van deze training is MBO/HBO. Een specifieke vooropleiding is niet nodig.

Over de training klantgericht telefoneren

Veel klantcontact verloopt telefonisch en klanten bellen steeds makkelijker en sneller. Ze verwachten direct een actief luisterend oor en snel een oplossing voor hun probleem. In de cursus klantgericht telefoneren ontdek je dat klantgerichtheid meer is dan alleen je klanten vriendelijk te woord staan.

Telefonisch contact verloopt anders dan een face-to-face ontmoeting. Gesprekken zijn korter, je hoort alleen elkaars stem en je mist non-verbale signalen zoals mimiek, handgebaren en lichaamshouding. Wat je zegt en hoe je het het zegt is daardoor extra belangrijk. Tijdens de training leer je hoe je hier het best mee omgaat.

Wil je jouw klanten effectief en met plezier te woord staan? In onze tweedaagse cursus klantgericht telefoneren ontwikkel je de juiste communicatieve vaardigheden om professionele klantgerichtheid nog meer kleur te geven. Zo wordt een telefoongesprek het visitekaartje van jezelf, je afdeling en je organisatie.

De training vindt op locatie plaats in een praktische, resultaatgerichte tweedaagse workshop. Incompany behoort ook tot de mogelijkheden.

Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je verschillende modellen en theorieën krijgt uitgelegd en daar zelf actief mee aan de slag gaat.

Dag 1: Klantgericht telefoneren en de verwachtingen van de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Klantgerichtheid/klantvriendelijkheid en verwachtingen van de huidige klant
  • De do’s en don’ts van klantgericht telefoneren; etiquetteregels anno nu
  • Telefonisch relatiebeheer en klantloyaliteit
  • De structuur van een telefoongesprek: de 5 A’s
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden.

Dag 2: Klantgericht telefoneren en inspelen op de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Vraagtechnieken en positief taalgebruik
  • Signalen van klanten herkennen en hierop inspelen
  • Omgaan met emoties en klachten
  • Inspelen op verschillende typen klanten: Platina-model
  • Klantgericht, professioneel en plezierig werken.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Gespreksvaardigheden.

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat Klantgericht telefoneren als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Waarom IPV?

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches.

Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:

  • Praktische insteek met direct toepasbaar resultaat
  • No-nonsense en to-the-point aanpak
  • Dagelijkse werkpraktijk staat centraal
  • Onze trainers kennen de technische branche uit de beroepspraktijk
  • Onze trainers spreken de taal van de deelnemers
  • Startgarantie voor al onze trainingen

Interesse in deze training?

> Direct inschrijven
> Download PDF
> Optie nemen

Kijk naar onze bedrijfsfilm

Werkwijze

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreks- en telefoonvaardigheden. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens het oefenen zetten we de casuïstiek van de deelnemer centraal. We maken opnamen van je gesprekken en luisteren terug wat goed gaat en wat nog beter zou kunnen. Dat maakt het oefenen heel realistisch. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

Naast de twee trainingsdagen moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Startgarantie

Locatie
's Hertogenbosch
Training code
KGT20-2
Cursusdag(en)
27 oktober 2020 , 10 november 2020

Startgarantie

Locatie
's Hertogenbosch
Training code
KGT21-1
Cursusdag(en)
06 april 2021 , 20 april 2021

Startgarantie

Locatie
's Hertogenbosch
Training code
KGT21-2
Cursusdag(en)
27 oktober 2021 , 10 november 2021

Prijs

€ 795,00

Exclusief:

  • BTW
  • Arrangementskosten van € 45,00 per dag
  • Lesmateriaal van € 35,00

Branchevergoedingen

Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit uw eigen Opleidings- en Ontwikkelfonds. Voor meer informatie over deze vergoedingen klikt u hier.

Reviews

Goed begeleid, zeer leerzaam en persoonlijk. Door samen de telefonische klanten te behandelen word je er goed bij stilgezet wat automatisch gaat. Hieruit is goed te leren om met bepaalde situaties om te kunnen gaan

Koos van Driel Gevotec BV

In het kort

Prijs: € 795,00 excl.
Duur: 2 dagen
Locaties: 's-Hertogenbosch

Incompany

Deze training biedt IPV ook incompany aan.

Gerelateerde trainingen



Inschrijven Training klantgericht telefoneren

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer
Mevrouw
Facturatie gegevens
Opmerkingen & akkoord

Ja, ik ga akkoord met de met de IPV algemene leveringsvoorwaarden.


Ja, ik heb IPV privacy beleid gelezen en ga ermee akkoord.

Na je inschrijving ontvang je van ons een e-mail over jouw deelname aan de training en het verdere verloop. Bel gerust als er nog vragen zijn: 073 8001800.

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij delen jouw gegevens met niemand.



Optie nemen voor Training klantgericht telefoneren

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer Mevrouw
Hoe verder

We houden deze optie een week voor je gereserveerd.