Training klantgericht telefoneren

Training klantgericht telefoneren

Download PDF
Direct inschrijven
Omschrijving

In de training klantgericht telefoneren ontdek je dat klantgerichtheid meer is dan alleen je klanten vriendelijk te woord staan. Klanten bellen steeds makkelijker en sneller. Zij verwachten wanneer ze bellen ook direct een actief luisterend oor en een adequate oplossing. Telefonisch contact verloopt anders dan een face-to-face ontmoeting. Je hoort alleen elkaars stemmen en wat er wordt gezegd. Tijdens een training klantgericht telefoneren leer je precies hoe je hier het beste mee om kunt gaan.

Leer beter klantgericht te werken tijdens een training klantgericht telefoneren

Tijdens een telefoongesprek ontgaan je de meeste non-verbale signalen zoals mimiek, handgebaren en hoe je gesprekspartner erbij zit. Je kunt deze non-verbale signalen nu eenmaal niet zien tijdens een telefoongesprek. Daarom is juist wát je zegt en hóe je het zegt in elk telefonisch contact zo belangrijk. Wil je effectief en met plezier jouw klanten te woord staan? In onze training klantgericht telefoneren ontwikkel je de juiste communicatieve vaardigheden om professionele klantgerichtheid nog meer kleur te geven. Zo wordt een telefoongesprek het visitekaartje van jezelf, je afdeling en je organisatie.

Haal het beste uit jouw bedrijfsvoering

Wanneer je in jouw functie regelmatig telefonisch contact met klanten hebt, zal je zeker voordeel hebben van onze training klantgericht telefoneren. Je leert op een plezierige en professionele manier omgaan met allerlei telefonische vragen, wensen, eisen en klachten van (potentiële) klanten en relaties. Wanneer je enthousiast geworden bent, kunt je jezelf eenvoudig en snel inschrijven. Het niveau van deze training is mbo/hbo, maar er is geen specifieke vooropleiding nodig. Heb je vragen over deze of een van onze andere trainingen? Bel dan naar 073 80 01 800. Ook kun je onze programmagids online bestellen.


Voor wie

Je hebt in je functie regelmatig telefonisch contact met klanten. Je wilt op een plezierige en professionele manier omgaan met allerlei telefonische vragen, wensen, eisen en klachten van (potentiële) klanten en relaties. Het niveau van deze training is MBO/HBO; er is geen specifieke vooropleiding nodig.

Resultaat

Na deze training klantgericht telefoneren:

  • Weet je wat er wordt verstaan onder klantgerichtheid en service verlenen
  • Ken je de moderne telefoonregels (etiquette) en kun je die toepassen
  • Ben je geïnformeerd over de standaardstructuur van een gesprek en kun je die toepassen naar de wens van je eigen bedrijf
  • Kun je doelgericht én klantgericht een telefoongesprek voeren
  • Kun je op een plezierige manier verschillende typen klanten professioneel te woord te staan
Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je verschillende modellen en theorieën krijgt uitgelegd en daar zelf actief mee aan de slag gaat.

Dag 1: Klantgericht telefoneren en de verwachtingen van de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Klantgerichtheid/klantvriendelijkheid en verwachtingen van de huidige klant
  • De do’s en don’ts van klantgericht telefoneren; etiquetteregels anno nu
  • Telefonisch relatiebeheer en klantloyaliteit
  • De structuur van een telefoongesprek: de 5 A’s
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden.

Dag 2: Klantgericht telefoneren en inspelen op de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Vraagtechnieken en positief taalgebruik
  • Signalen van klanten herkennen en hierop inspelen
  • Omgaan met emoties en klachten
  • Inspelen op verschillende typen klanten: Platina-model
  • Klantgericht, professioneel en plezierig werken.
Werkwijze

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreks- en telefoonvaardigheden. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens het oefenen zetten we de casuïstiek van de deelnemer centraal. We maken opnamen van je gesprekken en luisteren terug wat goed gaat en wat nog beter zou kunnen. Dat maakt het oefenen heel realistisch. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat Klantgericht telefoneren als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Gespreksvaardigheden.

Startgarantie

Locatie
's Hertogenbosch
Training code
KGT19-2
Data
26 september 2019 , 10 oktober 2019
Prijs

€ 795,00
excl. BTW, arrangementskosten (€ 40 per dag) en lesmateriaal (€ 30).


Branchevergoedingen

Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit uw eigen Opleidings- en Ontwikkelfonds. Voor meer informatie over deze vergoedingen klikt u hier.

Reviews

Goed begeleid, zeer leerzaam en persoonlijk. Door samen de telefonische klanten te behandelen word je er goed bij stilgezet wat automatisch gaat. Hieruit is goed te leren om met bepaalde situaties om te kunnen gaan

Koos van Driel Gevotec BV

Duur

Twee niet-aanééngesloten dagen van 9.30 uur – 16.30 uur

Gerelateerde trainingen

Incompany

Deze training biedt IPV ook incompany aan.