Opleiding accountmanager

Opleiding accountmanager

Als accountmanager is je voornaamste taak relatiebeheer. Door middel van een goede relatie met de klant ontdek en creëer je nieuwe sales kansen. De opleiding accountmanagement is een intensief en interactief programma waarin je professioneel accountmanagement verder ontwikkelt en je sales performance verbetert.

Resultaten voor de deelnemer

Na het volgen van de opleiding accountmanager:

  • Beschik je over de nieuwste kennis en inzichten in het strategisch vakgebied van sales.
  • Voer je met meer zelfvertrouwen en gemak je salesrol buitendienst uit.
  • Schakel je flexibel tussen gespreksstijlen voor een persoonlijk maar commercieel gesprek met je klant.
  • Ben je in staat om resultaatgericht account management uit te voeren.
  • Acteer je authentiek en overtuigend bij je klant.
  • Kun je effectief suspects en prospects aanboren en tot klant maken.
  • Schrijf je wervende offertes en presenteer je deze op een passende wijze bij klanten.
  • Ben je in staat om slagvaardig te onderhandelen en te schakelen tussen stijlen van beïnvloeden en te eindigen met een goed resultaat (voor beide partijen).

Resutlaten voor de organisatie

  • Meer branche en marktgerichtheid
  • Versterking van de consultatieve verkoop
  • A-merk uitstraling
  • Versterking klantrelatie en binding
  • Commerciële slagkracht
  • Verbetering van de samenwerking tussen sales binnen- en buitendienst en het management

Voor wie

Je bent accountmanager, buitendienstmedewerker met commercieel klantcontact of service sales. Je wilt je inzicht, aanpak en persoonlijke vaardigheden versterken en je salesperformance verbeteren. Je bent van plan om de samenwerking met de binnendienst en service te optimaliseren zodat de organisatie meer commercieel successen boekt. Je werkt op MBO+/HBO niveau.

Over de opleiding accountmanager

In deze opleiding is verkopen één kant van het vak. Maar evenzo belangrijk is meedenken met de klant, relaties onderhouden, interne en externe ontwikkelingen volgen en planmatig werken. Tijdens de 6-daagse training accountmanagement leer je de nieuwste (sales)modellen en verkooptechnieken. En je traint specifieke persoonlijke en commerciële vaardigheden die je direct in kunt zetten bij een volgend gesprek.

We verzorgen deze training accountmanager ook incompany voor groepen collega's op locatie.

Programma

Voorbereiding

  • Individueel doelstellend gesprek

Trainingsmodules

Module 1: Accountmanagement en klantportfolioanalyse

  • Het commerciële proces
  • Accountplanning en het accountplan
  • Waardepropositie en klantensegmentatie
  • Concurrentiestrategieën

Module 2: Solution selling

  • Solution selling model
  • Gespreksopbouw
  • Commerciële gesprekstechnieken
  • Klantvoordelen en verwachtingen overtreffen

Module 3: Personal branding en effectief beïnvloeden

  • Uitstraling en persoonlijke uitstraling
  • Reflectie op eigen gedrag en van klanten
  • Beïnvloedstijlen in contacten met klanten
  • Omgaan met emoties en slecht nieuws

Module 4:Netwerken en presenteren

  • Soorten netwerken, essenties en valkuilen
  • Jouw persoonlijke elevator pitch
  • Opmaken van presentaties
  • Presentatietechnieken

Module 5: Onderhandelen en samenwerken

  • Onderhandelen met inkopers
  • Formaliseren van het eindresultaat
  • Het bundelen van het belang van jezelf en anderen
  • Effectief en constructief samenwerken
  • Het voorkomen van weerstand richting de binnendienst
  • Werken aan lange termijn partnership

Afsluiting en integratie

Afsluiting en borging van het geleerde in de praktijk, zowel van de persoonlijke competenties als het operationeel verbeterplan. De interne opdrachtgevers (meestal de leidinggevende) worden voor deze afsluitende bijeenkomst uitgenodigd.

Lesmateriaal

  • Boek Professioneel Verkopen van H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm en W. Koning
  • Een 360 graden feedback test
  • Digitale syllabus en leeromgeving

Competenties

De volgende competenties worden versterkt

  • Communicatie
  • Plannen en organiseren
  • Adviseren
  • Tact / sensitief gedrag
  • Resultaatgerichtheid

Certificaat

Bij aanwezigheid op alle trainingsdagen, afronding van alle werkopdrachten en presentatie van de eindopdracht ontvang je het certificaat opleiding accountmanager.

Waarom IPV?

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches.

Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:

  • Praktische insteek met direct toepasbaar resultaat
  • No-nonsense en to-the-point aanpak
  • Dagelijkse werkpraktijk staat centraal
  • Onze trainers kennen de technische branche uit de beroepspraktijk
  • Onze trainers spreken de taal van de deelnemers
  • Startgarantie voor al onze trainingen

Interesse in deze training?

> Direct inschrijven
> Download PDF
> Optie nemen

Kijk naar onze bedrijfsfilm

Werkwijze

Het programma bestaat uit een mix van leer- en werkvormen. De IPV digitale leeromgeving biedt ondersteuning en structuur om het leren te borgen. Met behulp van 360 graden feedback maak je een persoonlijk ontwikkelplan. Tijdens het doelstellend gesprek bespreek je dit plan met de trainer en stem je de wederzijdse verwachtingen af. In de trainingsbijeenkomsten worden korte inleidingen opgevolgd door inzicht- en persoonlijke vaardigheidsoefeningen. Daarnaast werk je aan praktijkopdrachten, reflectieverslagen en het opstellen van een buitendienstverbeterplan. Dit plan presenteer je bij de afsluiting van de leergang.

Rol van de leidinggevende

De leidinggevende/het management is actief betrokken bij je begeleiding. Voor de start van de training is er een leerdoelengesprek. Tijdens de training begeleidt de leiding je bij het maken van praktijkopdrachten. Bij de afsluiting is de leiding betrokken bij de presentatie van jouw verbeterplan en committeert hij zich aan invoering van het verbeterplan en jouw persoonlijk ontwikkelplan.

Studiebelasting

Na het persoonlijk doelstellend gesprek volgen 5 trainingsmodules en een integratie bijeenkomst van een halve dag. De studiebelasting van de thuiswerk- en praktijkopdrachten bedraagt 2 tot 4 uur per bijeenkomst. De totale studiebelasting (bijeenkomsten en opdrachten) voor deze training bedraagt ongeveer 65 uur.

Datum in overleg (073 – 800 1800)

Prijs

€ 2350,00

Exclusief:

  • BTW
  • Arrangementskosten van € 45,00 per dag
  • Lesmateriaal van € 75,00

Branchevergoedingen

Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit uw eigen Opleidings- en Ontwikkelfonds. Voor meer informatie over deze vergoedingen klikt u hier.

Reviews

In het kort

Prijs: € 2350,00 excl.
Duur: 6 dagen
Locaties: 's-Hertogenbosch

Incompany

Deze training biedt IPV ook incompany aan.

Gerelateerde trainingen



Inschrijven Opleiding accountmanager

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer
Mevrouw
Facturatie gegevens
Opmerkingen & akkoord

Ja, ik ga akkoord met de met de IPV algemene leveringsvoorwaarden.


Ja, ik heb IPV privacy beleid gelezen en ga ermee akkoord.

Na je inschrijving ontvang je van ons een e-mail over jouw deelname aan de training en het verdere verloop. Bel gerust als er nog vragen zijn: 073 8001800.

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij delen jouw gegevens met niemand.



Optie nemen voor Opleiding accountmanager

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer Mevrouw
Hoe verder

We houden deze optie een week voor je gereserveerd.