Je ontvangt van ons een e-mail over jouw deelname aan de training en het verdere verloop.
Bel gerust als er nog vragen zijn: 073 8001800.
Als medewerker commerciële binnendienst, ben je de spil van de afdeling verkoop. Alles draait om een waardevolle en prettige relatie met je klant en prospect. Maar ook een strakke planning, een klantgericht team en organisatie en plezierige samenwerking met je salescollega’s vergroten het succes van de sales resultaten. Dit alles leer je in deze complete training.
De leergang is een intensief en interactief programma waarin je persoonlijke en professionele vaardigheden voor de commerciële binnendienst verscherpt en de performance van het hele team én de organisatie verbetert.
Je bent medewerker commerciële binnendienst of binnendienstmedewerker met (commercieel) klantcontact en je wilt je professionele en persoonlijke vaardigheden voor je functie taken in de commerciële binnendienst verder ontwikkelen. Je functioneert op Mbo+/Hbo niveau.
Na het volgen van de leergang commerciële binnendienst
Resultaten op organisatieniveau:
Voorbereiding
Trainingsmodules
Module 1: Klantgesprekken en commercieel telefoneren
Module 2: Persoonlijke effectiviteit en effectief beïnvloeden
Module 3: Relatiebeheer en onderhandelen
Module 4: Schriftelijk communiceren en wervende offertes schrijven
Module 5: Samenwerken intern en extern
Afsluiting en integratie
Afsluiting en borging van het geleerde in de praktijk, zowel van de persoonlijke competenties als het operationeel verbeterplan. De interne opdrachtgevers (meestal de leidinggevende) worden voor deze afsluitende bijeenkomst uitgenodigd.
Lesmateriaal
Het programma bestaat uit een mix van leer- en werkvormen. De IPV digitale leeromgeving biedt ondersteuning en structuur om het leren te borgen. Met behulp van 360 graden feedback maak je een persoonlijk ontwikkelplan. Tijdens het doelstellend gesprek bespreek je dit plan met de trainer en stem je de wederzijdse verwachtingen af. In de trainingsbijeenkomsten worden korte inleidingen opgevolgd door inzicht- en persoonlijke vaardigheidsoefeningen. Daarnaast werk je aan praktijkopdrachten, reflectieverslagen en het opstellen van een buitendienstverbeterplan. Dit plan presenteer je bij de afsluiting van de leergang.
Rol van de leidinggevende
De leidinggevende/het management is actief betrokken bij je begeleiding. Voor de start van de leergang is er een leerdoelengesprek. Tijdens de leergang begeleidt de leiding je bij het maken van praktijkopdrachten. Bij de afsluiting is de leiding betrokken bij de presentatie van jouw verbeterplan en committeert hij zich aan invoering van het verbeterplan en jouw persoonlijk ontwikkelplan.
Studiebelasting
Na het persoonlijk doelstellend gesprek volgen 5 trainingsmodules en een integratie bijeenkomst van een halve dag. De studiebelasting van de thuiswerk- en praktijkopdrachten bedraagt 2 tot 4 uur per bijeenkomst. De totale studiebelasting (bijeenkomsten en opdrachten) voor deze leergang bedraagt ongeveer 65 uur.
Certificaat
Bij aanwezigheid op alle trainingsdagen, afronding van alle werkopdrachten en presentatie van de eindopdracht ontvang je het certificaat ‘Leergang Commerciële Binnendienst’.
Competenties
De volgende competenties worden versterkt
€ 2350,00
excl. BTW, arrangementskosten (€ 40 per dag) en lesmateriaal (€ 75).
Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit uw eigen Opleidings- en Ontwikkelfonds. Voor meer informatie over deze vergoedingen klikt u hier.
De leergang heeft 6 bijeenkomsten gedurende een doorlooptijd van 5 maanden.
Startdatum op aanvraag
Deze training biedt IPV ook incompany aan.