Training De Technicus als ambassadeur

Training De Technicus als ambassadeur

Download PDF
Direct inschrijven
Omschrijving

In de training De technicus als ambassadeur draait alles om de klant en de manier waarop hij jullie service ervaart. Alleen technische kennis is niet meer voldoende om klanten te winnen en te behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je niet meer. Professionele service, kwaliteit en klantgerichtheid worden steeds belangrijkere keuze-criteria voor klanten. De mate waarin jij als technicus klantgericht bent, speelt dus een essentiële rol.

In de training De technicus als ambassadeur leer je hoe je echt kantgericht handelt en hoe je de beste service en kwaliteit levert waardoor je een ambassadeur van je bedrijf wordt.

Voor wie

Je bent werkzaam als (service) technicus. Je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is MBO/HBO; er is geen specifieke voorvoorkennis of ervaring nodig.

Resultaat

De resultaten na het volgen van de training De technicus als ambassadeur:

  • Je hebt inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Je weet wat je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten zijn
  • Je bent in staat om het bedrijf waar je werkt in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Je voert je ambassadeursrol met plezier en enthousiasme uit
  • Je kent de belangrijkste aandachtspunten voor het ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Je kunt in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Je kunt klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten.
Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dag 1: Service en contact

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van de ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina-model
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant
  • Je persoonlijke uitstraling als monteur.

Dag 2: Service en communicatie

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie
  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Persoonlijk plan van technicus naar ambassadeur voor je bedrijf.
Werkwijze

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de digitale Ieeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over je persoonlijke leervragen en wat je vooral wil bereiken.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en klantgerichtheid in verschillende situaties. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat De technicus als ambassadeur als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken
Locatie
Amsterdam
Training code
DTA18-3
Data
12 september 2018 , 26 september 2018

Startgarantie

Locatie
's Hertogenbosch
Training code
DTA18-4
Data
26 september 2018 , 10 oktober 2018
Prijs

€ 775,00
excl. BTW, arrangementskosten (€ 40 per dag) en lesmateriaal (€ 30).

Reviews

Veel geleerd, goede voorbeelden. Heel prettige sfeer en goede interactie. Goede praktijk voorbeelden en oefeningen. Alles heel duidelijk. Deze training zal ik bij iedereen aanprijzen. Alles goed te gebruiken in de praktijk.

Brain Baggen Bosch Rexroth

Duur

Twee niet-aanééngesloten dagen van 9.30 uur - 16.30 uur

Gerelateerde trainingen

Incompany

Deze training biedt IPV ook incompany aan.