Training De Technicus als ambassadeur

Training De Technicus als ambassadeur

Download PDF
Direct inschrijven
Omschrijving

In de training De technicus als ambassadeur draait alles om de klant en de manier waarop de service wordt verleend. Alleen technische kennis is niet meer voldoende om klanten te winnen en te behouden. Professionele service, kwaliteit en klantgerichtheid zijn belangrijke keuze-criteria voor klanten. De mate waarin jij als technicus klantgericht bent, speelt dus een steeds belangrijkere rol.

In de training De technicus als ambassadeur leer je de belangrijkste aspecten van het ambassadeurschap eigen te maken.

Voor wie

Je bent werkzaam als (service)technicus. Je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is mbo/hbo; er is geen specifiek aanvangsniveau vereist.

Resultaat

Na het volgen van de training De technicus als ambassadeur:

  • Heb je inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Krijg je meer inzicht in jouw persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten
  • Ben je in staat om het bedrijf waar je werkt in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Voer je met verve de ambassadeursrol van je bedrijf uit
  • Ken je de belangrijkste aandachtspunten voor ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Kun je in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Kun je klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten
Programma

Dag 1 Service en contact

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina- model
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant
  • Persoonlijke uitstraling monteur

Dag 2 Service en communicatie

  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie
  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Persoonlijk plan van ambassadeur naar adviseur bij de klant
Werkwijze

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de IPV digitale Ieeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over jouw persoonlijke leervragen en wat je vooral wilt bereiken. In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en klantgerichtheid in verschillende situaties. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Gedurende de training is er aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om met leren aan de gang te blijven.

Houd rekening met ongeveer 2 uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Je ontvangt het IPV-certificaat wanneer je de gehele training volgt.

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken
Locatie
Amsterdam
Training code
DTA18-1
Data
12 March 2018 , 26 March 2018

Startgarantie

Locatie
's Hertogenbosch
Training code
DTA18-2
Data
26 March 2018 , 9 April 2018
Locatie
Amsterdam
Training code
DTA18-3
Data
12 September 2018 , 26 September 2018

Startgarantie

Locatie
's Hertogenbosch
Training code
DTA18-4
Data
26 September 2018 , 10 October 2018
Prijs

€ 775,00
excl. BTW, arrangementskosten (€ 40 per dag) en lesmateriaal (€ 30).

Reviews

Veel geleerd, goede voorbeelden. Heel prettige sfeer en goede interactie. Goede praktijk voorbeelden en oefeningen. Alles heel duidelijk. Deze training zal ik bij iedereen aanprijzen. Alles goed te gebruiken in de praktijk.

Brain Baggen Bosch Rexroth

Duur

Twee niet-aanééngesloten dagen van 9.30 uur - 16.30 uur

Gerelateerde trainingen

Incompany

Deze training biedt IPV ook incompany aan.