Training De Technicus als adviseur

Training De Technicus als adviseur

Download PDF
Direct inschrijven
Omschrijving

De training De technicus als adviseur is bedoeld voor de (service) monteur en (field) service engineer die meer commercieel profijt uit zijn contact met klanten wil halen. Als technicus heb je immers direct contact met de klant en hoor je vaak veel meer dan de verkoper tijdens een verkoopgesprek. Wanneer een klant jou vertelt over zijn plan om machines te vervangen of over eventuele toekomstige investeringen wil hij ook graag van jou advies. En niet van een verkoper die ‘zijn taal niet spreekt’ en zijn zorgen niet echt deelt.

De unieke training De technicus als adviseur brengt de service technicus en field engineer van monteur naar ambassadeur én vertrouwd adviseur.

Voor wie

Deze unieke training De technicus als adviseur is voor monteurs, ICT-ers, engineers en technici field service die werken of willen gaan werken in de technische service verlening. Je verstaat het vak en bent specialist in onderhoud en reparatie. Je wilt je persoonlijke aanpak en het contact met de klanten verbeteren en jouw rol als adviseur verder ontwikkelen.

Kortom, je wilt jouw loopbaan een professionele boost geven en je inzetbaarheid verhogen. Het niveau van deze training is MBO/MBO+; er is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig.

Resultaat

Na het volgen van deze training De technicus als adviseur:

  • Ben je in staat om het bedrijf waar je werkt goed te vertegenwoordigen
  • Kun je klanten naast een persoonlijke en klantgerichte benadering professioneel adviseren over onderhoud, verbetering en innovatie op korte en lange termijn
  • Heb je inzicht in het besluitvormingsproces van de klant
  • Kun je verbale en non-verbale koopsignalen van een klant herkennen
  • Ben je in staat de juiste informatie bij een klant te achterhale
  • Kun je met een juiste presentatie, adviserend inspelen op koopsignalen
  • Kun je een gesprek afsluiten met een duidelijke afspraak
  • Denk je mee met collega’s en management over innovatie en verbetering van het serviceconcept
Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dag 1: Service en communicatie

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van eigen rol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • Persoonlijke uitstraling monteur.

Dag 2: Service en adviseren

  • Hoe krijg je klanten mee: de vraag achter de vraag
  • Het gezamenlijke resultaat op de eerste plaats stellen
  • Beïnvloedings- en adviesstijlen
  • Adviserend verkopen
  • Advies presenteren aan de klant
  • Stijlflexibiliteit en ontwikkelen van je eigen stijl
  • Rapporteren en samenwerken met collega’s en leiding in je bedrijf
  • Persoonlijke uitstraling als adviseur.
Werkwijze

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de digitale Ieeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over je persoonlijke leervragen en wat je vooral wil bereiken.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je persoonlijke presentatie en je adviesvaardigheden. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat De technicus als adviseur als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken
Locatie
Amsterdam
Training code
DTV18-3
Data
29 oktober 2018 , 12 november 2018
Locatie
's-Hertogenbosch
Training code
DTV18-4
Data
12 november 2018 , 26 november 2018
Locatie
Amsterdam
Training code
DTV19-1
Data
24 april 2019 , 08 mei 2019

Startgarantie

Locatie
's Hertogenbosch
Training code
DTV19-2
Data
08 mei 2019 , 22 mei 2019
Locatie
Amsterdam
Training code
DTV19-3
Data
29 oktober 2019 , 12 november 2019

Startgarantie

Locatie
's Hertogenbosch
Training code
DTV19-4
Data
12 november 2019 , 26 november 2019
Prijs

€ 775,00
excl. BTW, arrangementskosten (€ 40 per dag) en lesmateriaal (€ 30).

Reviews

Prima training, door de kleine groep was het meer coaching met het cursusmateriaal als achtergrond materiaal. Han Vossen staat als ervaren sales manager ver boven de stof en kan deze dan ook goed met voorbeelden onderbouwen. Vooral zaken als proces, fase 1 social en lichaamstaal waren eye openers voor mij. Deze cursus is zeker aan te bevelen.

Willem Hazenberg Stork Technical Services

Leuke training voor het verbeteren van je vaardigheden op het gebied van klant gerichtheid en positieve benadering van klanten een goed verkoop advies te geven die matcht aan de behoefte van de klant.

Björn van Dijk Nu-Air BV

Duur

Twee niet-aanééngesloten dagen van 9.30 uur – 16.30 uur

Gerelateerde trainingen

Incompany

Deze training biedt IPV ook incompany aan.