Training de monteur als ambassadeur

Training de monteur als ambassadeur

Alleen technische kennis is niet meer voldoende om klanten te winnen en te behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je dus niet meer. Wil je als (service)monteur professionele service kunnen bieden en uitstekend klantgericht kunnen handelen? Schrijf je dan in voor de training 'de monteur als ambassadeur'!

Resultaten

Na het volgen van de training de monteur als ambassadeur:

  • Heb je inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Weet je wat je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten zijn
  • Ben je in staat om het bedrijf waar je werkt in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Voer je jouw ambassadeursrol met plezier en enthousiasme uit
  • Ken je de belangrijkste aandachtspunten voor het ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Kun je in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Kun je klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten.

Voor wie

Je bent werkzaam als (service) monteur. Je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is MBO/MBO+, maar er is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig.

Over de training de monteur als ambassadeur

Deze training is voor monteurs en engineers met klantcontact. Technisch versta je je vak volledig, maar je ervaart nog een uitdaging in het professioneel omgaan met klanten en de persoonlijke vaardigheden die daarvoor nodig zijn.

Hoe achterhaal je de verwachtingen van de klant en toets je of de klant tevreden is? Hoe stel je de klant gerust en wat draagt bij in het vertrouwen? Dit zijn typische vragen die monteurs in de praktijk tegenkomen. Deze en velen anderen vragen worden in deze praktische cursus beantwoord. Onze trainers kennen de praktijk en spreken de taal van monteurs.

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen. Het vervolg op deze training is de training de monteur als adviseur.

We verzorgen deze training ook online in een digitale leeromgeving en incompany voor groepen collega's op locatie.

Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dag 1: Service en contact

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van de ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina-model
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant
  • Je persoonlijke uitstraling als monteur.

Dag 2: Service en communicatie

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie
  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Persoonlijk plan van technicus naar ambassadeur voor je bedrijf.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat wanneer je de gehele training volgt.

Waarom IPV?

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches.

Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:

  • Praktische insteek met direct toepasbaar resultaat
  • No-nonsense en to-the-point aanpak
  • Dagelijkse werkpraktijk staat centraal
  • Onze trainers kennen de technische branche uit de beroepspraktijk
  • Onze trainers spreken de taal van de deelnemers
  • Startgarantie voor al onze trainingen

Interesse in deze training?

> Direct inschrijven
> Download PDF
> Optie nemen

Kijk naar onze bedrijfsfilm

Werkwijze

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de digitale Ieeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over je persoonlijke leervragen en wat je vooral wil bereiken.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en klantgerichtheid in verschillende situaties. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat De technicus als ambassadeur als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken
Locatie
Amsterdam
Training code
DTA20-5
Cursusdag(en)
17 september 2020 , 01 oktober 2020
Locatie
Rotterdam
Training code
DTA20-6
Cursusdag(en)
17 september 2020 , 01 oktober 2020

Startgarantie

Locatie
's-Hertogenbosch
Training code
DTA20-7
Cursusdag(en)
24 september 2020 , 08 oktober 2020
Locatie
Zwolle
Training code
DTA20-8
Cursusdag(en)
08 oktober 2020 , 22 oktober 2020

Prijs

€ 795,00

Exclusief:

  • BTW
  • Arrangementskosten van € 45,00 per dag
  • Lesmateriaal van € 35,00

Branchevergoedingen

Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit uw eigen Opleidings- en Ontwikkelfonds. Voor meer informatie over deze vergoedingen klikt u hier.

Reviews

Veel geleerd, goede voorbeelden. Heel prettige sfeer en goede interactie. Goede praktijk voorbeelden en oefeningen. Alles heel duidelijk. Deze training zal ik bij iedereen aanprijzen. Alles goed te gebruiken in de praktijk.

Brain Baggen Bosch Rexroth

In het kort

Prijs: € 795,00 excl.
Duur: 2 dagen
Locaties: 's-Hertogenbosch, Amsterdam, Zwolle, Rotterdam

Incompany

Deze training biedt IPV ook incompany aan.

Gerelateerde trainingen



Inschrijven Training de monteur als ambassadeur

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer
Mevrouw
Facturatie gegevens
Opmerkingen & akkoord

Ja, ik ga akkoord met de met de IPV algemene leveringsvoorwaarden.


Ja, ik heb IPV privacy beleid gelezen en ga ermee akkoord.

Na je inschrijving ontvang je van ons een e-mail over jouw deelname aan de training en het verdere verloop. Bel gerust als er nog vragen zijn: 073 8001800.

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij delen jouw gegevens met niemand.



Optie nemen voor Training de monteur als ambassadeur

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer Mevrouw
Hoe verder

We houden deze optie een week voor je gereserveerd.