Je ontvangt van ons een e-mail over jouw deelname aan de training en het verdere verloop.
Bel gerust als er nog vragen zijn: 073 8001800.
Iedereen die met klanten/cliënten werkt kan te maken krijgen met agressief en/of intimiderend gedrag. In de praktijk blijkt dat veel agressie een oplopend karakter heeft en vaak begint nadat men slecht nieuws heeft ontvangen. In dit stadium is de reactie en emotie van de klant nog redelijk op te vangen door helder te communiceren. Dit door juiste timing, empathische reactie of begrenzing. In deze training leer je te vertrouwen op uw (mentale) kracht en leer je makkelijker en professioneler te reageren op gedrag van de ander.
In je functie heb je regelmatig te maken met boos, agressief en/of intimiderend gedrag van klanten/cliënten. Het niveau van deze training is mbo / hbo, er is geen specifiek voorkennis of ervaring vereist.
Na het volgen van de training omgaan met agressie en intimidatie:
De training start met het invullen van het intakeformulier. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over jouw persoonlijke leervragen en wat je vooral wilt bereiken. In de training werk je gericht aan het (her)ontdekken van jouw kwaliteiten en drijfveren en hoe je deze kunt toepassen in de praktijk. Dit doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspel met een acteur en persoonlijke feedback op je zelfontwikkeling en gedrag.
Studiebelasting
De training duurt één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie gedurende de doorlooptijd van de training.
Certificaat
Je ontvangt het IPV-certificaat Omgaan met agressie en intimidatie als je aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.
Je versterkt de volgende competenties:
€ 355,00
excl. BTW, arrangementskosten (€ 40 per dag) en lesmateriaal (€ 30).
Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit uw eigen Opleidings- en Ontwikkelfonds. Voor meer informatie over deze vergoedingen klikt u hier.
Eén dag van 9.30 uur tot 16.30 uur
Deze training biedt IPV ook incompany aan.