Online training de monteur als ambassadeur

Online training de monteur als ambassadeur

Technische kennis alleen is tegenwoordig niet meer voldoende om klanten te winnen en behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je niet meer. Wil je als (service)monteur professionele service kunnen bieden en uitstekend klantgericht kunnen handelen? Schrijf je dan in voor de online training 'de monteur als ambassadeur'!

Resultaten

Na het volgen van de online training 'de monteur als ambassadeur':

  • Heb je inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Weet je wat je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten zijn
  • Ben je in staat om het bedrijf waar je werkt in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Voer je jouw ambassadeursrol met plezier en enthousiasme uit
  • Ken je de belangrijkste aandachtspunten voor het ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Kun je in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Kun je klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten.

Voor wie?

Je bent werkzaam als (service) monteur en je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is MBO/HBO, maar er is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig.

Over de training de monteur als ambassadeur

Deze praktische online cursus is voor monteurs en engineers met klantcontact. Technisch verstaan zij hun vak volledig. De uitdaging zit veel meer in het professioneel omgaan met klanten en de persoonlijke vaardigheden die daarvoor nodig zijn. Hoe achterhaal je de verwachtingen van de klant en toets je of de klant tevreden is? Hoe stel je de klant gerust en wat draagt bij in het vertrouwen? Dit zijn typische vragen die monteurs in de praktijk tegenkomen. De trainers kennen deze praktijk en spreken de taal van de monteurs.

Deze training is speciaal ontwikkeld voor een virtuele leeromgeving. Leer je liever offline? Schrijf je dan in voor de training 'de monteur als ambassadeur' op een locatie bij jou in de buurt.

Programma

De training bestaat uit drie dagdelen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dagdeel 1:

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van de ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina-model
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant.

Dagdeel 2:

  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • Je persoonlijke uitstraling als monteur
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie

Dagdeel 3:

  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Persoonlijk plan van technicus naar ambassadeur voor je bedrijf.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat wanneer je de gehele training volgt.

Waarom IPV?

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches.

Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:

  • Praktische insteek met direct toepasbaar resultaat
  • No-nonsense en to-the-point aanpak
  • Dagelijkse werkpraktijk staat centraal
  • Onze trainers kennen de technische branche uit de beroepspraktijk
  • Onze trainers spreken de taal van de deelnemers
  • Startgarantie voor al onze trainingen

Interesse in deze training?

> Direct inschrijven
> Download PDF
> Optie nemen

Werkwijze

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de IPV digitale Ieeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over jouw persoonlijke leervragen en wat je vooral wilt bereiken.

In de virtuele classroom werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en je persoonlijke stijl van klantgericht werken. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag.

Gedurende de training is er aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om je klantgerichte communicatie te blijven verbeteren. In de leeromgeving staan tal van praktijkgerichte oefeningen waar je gedeeltelijk tijdens de sessie maar vooral na de online bijeenkomst mee aan de slag gaat.

Houd rekening met ongeveer 2 uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Locatie
online - virtual classroom
Training code
DTA20-8VC
Cursusdag(en)
08 oktober 2020 , 15 oktober 2020 , 22 oktober 2020
Locatie
online - virtual classroom
Training code
DTA20-10VC
Cursusdag(en)
17 november 2020 , 24 november 2020 , 01 december 2020
Locatie
online - virtual classroom
Training code
DTA20-11VC
Cursusdag(en)
01 december 2020 , 08 december 2020 , 15 december 2020
Locatie
online - virtual classroom
Training code
DTA21-1VC
Cursusdag(en)
11 maart 2021 , 18 maart 2021 , 25 maart 2021
Locatie
online - virtual classroom
Training code
DTA21-2VC
Cursusdag(en)
09 april 2021 , 16 april 2021 , 23 april 2021
Locatie
online - virtual classroom
Training code
DTA21-3VC
Cursusdag(en)
17 september 2021 , 24 september 2021 , 01 oktober 2021
Locatie
online - virtual classroom
Training code
DTA21-4VC
Cursusdag(en)
08 oktober 2021 , 15 oktober 2021 , 22 oktober 2021

Prijs

€ 795,00

Exclusief:

  • BTW
  • Arrangementskosten van € 00.00 per dag
  • Lesmateriaal van € 35,00

Branchevergoedingen

Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit uw eigen Opleidings- en Ontwikkelfonds. Voor meer informatie over deze vergoedingen klikt u hier.

Reviews

In het kort

Prijs: € 795,00 excl.
Duur: 3 halve dagen
Locaties: online - virtual classroom

Incompany

Deze training biedt IPV ook incompany aan.

Gerelateerde trainingen



Inschrijven Online training de monteur als ambassadeur

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer
Mevrouw
Facturatie gegevens
Opmerkingen & akkoord

Ja, ik ga akkoord met de met de IPV algemene leveringsvoorwaarden.


Ja, ik heb IPV privacy beleid gelezen en ga ermee akkoord.

Na je inschrijving ontvang je van ons een e-mail over jouw deelname aan de training en het verdere verloop. Bel gerust als er nog vragen zijn: 073 8001800.

Je privacy is belangrijk voor ons. Wij delen jouw gegevens met niemand.



Optie nemen voor Online training de monteur als ambassadeur

Datum en Locatie
Persoonlijke gegevens
Heer Mevrouw
Hoe verder

We houden deze optie een week voor je gereserveerd.