Servicestrategie en het businessmodel van serviceverlening verandert. Door te anticiperen op (toekomstige) behoeften van je klanten en de waarden van je klanten goed in te schatten, geef je invulling aan de organisatie van je servicestrategie en businessmodel. Je servicestrategie verschuift van ‘aannemer van werk’ naar ‘businesspartner’. Service die waarde toevoegt betekent ook competente medewerkers die de klant begrijpen en adequaat reageren op behoeften en vragen van klanten.

Thema’s

  • Service als business
  • Servicemanagement
  • De technicus als ambassadeur
  • De technische bezorger als ambassadeur
  • De technicus als adviseur
  • Klantgericht telefoneren
  • Effectief en klantgericht plannen
  • Professioneel omgaan met klachten
  • Communicatie en samenwerking
  • Omgaan met agressie en intimidatie

Aanpak

Wat wil je als organisatie bereiken met je servicestrategie en wat zijn de drijfveren van monteurs en engineers om zich te ontwikkelen. Dat zijn in de basis onze vertrekpunten bij het opstellen van een maatwerk ontwikkelplan om uw serviceverlening aan klanten te verbeteren of te vernieuwen. De programmering en ingrediënten zoals inhoud, mix van leer- en werkvormen, bepalen we met elkaar. Het gaat erom dat medewerkers leren en zich blijven ontwikkelen, dat de resultaten zichtbaar zijn in de praktijk en dat je bedrijf en de medewerker klaar zijn voor de toekomst.