Communicatie & Persoonlijke Effectiviteit

Communicatie & Persoonlijke Effectiviteit

Heldere communicatie en persoonlijke effectiviteit van medewerkers kunnen veel opleveren in hun werkzaamheden. Zowel in zakelijk opzicht maar ook in de relationele sfeer en in het werkplezier. De meeste problemen in het werk komen voort uit het feit dat we elkaar niet goed begrijpen of verstaan. Waardoor het werk en de werksituaties complexer zijn of worden dan écht nodig is. Medewerkers kunnen met elkaar vaardigheden oefenen om op onderdelen hun communicatie en persoonlijke effectiviteit te verbeteren en verder te ontwikkelen.

Thema’s

  • Communicatie op de werkvloer
  • Klantgericht communiceren
  • Afspraken maken
  • Feedback geven en ontvangen
  • Communicatie & presentatie
  • Onderhandelen
  • Timemanagement
  • Assertiviteit
  • Doelgericht presenteren
  • Beïnvloeden
  • Conflicthantering
  • Schriftelijke communicatie

  • Aanpak

    Wat wil je als organisatie bereiken met een ontwikkeltraject en wat zijn de drijfveren van de medewerkers om zich te ontwikkelen. Dat zijn in de basis onze vertrekpunten bij het opstellen van een maatwerk ontwikkelplan gericht op communicatie en persoonlijke effectiviteit. De programmering en ingrediënten zoals inhoud, mix van leer- en werkvormen, bepalen we met elkaar. Het gaat erom dat medewerkers leren en zich blijven ontwikkelen, dat de resultaten zichtbaar zijn in de praktijk en dat je bedrijf en de medewerker klaar zijn voor de toekomst.


    Expertisegebieden

    Doorpraten over Communicatie & Persoonlijke Effectiviteit. Bel ons voor een vrijblijvend gesprek.
    Dat brengt in ieder geval inspiratie, praktische tips en nieuwe inzichten.

    Wij zijn altijd bereikbaar